TRT GAP Diyarbakır Radyosuna konuk olan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Halil Yücel Bakanlığımızın okul terki riski taşıyan öğrencilerin kayıt dışı kalmaması amacıyla başlatmış olduğu 'Erken Uyarı ve Takip Sistemi' ile ilgili açıklamalarda bulundu.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Halil Yücel, TRT GAP Diyarbakır Radyosu'nun konuğu oldu. Yapımcılığını Aslı HOCAOĞLU'nun yaptığı; "Yöremizden" programına canlı yayında bağlanarak Bingöl'de devam eden projeler hakkında bilgi verdi.
TRT GAP Diyarbakır Radyosuna konuk olan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Halil Yücel Bakanlığımızın okul terki riski taşıyan öğrencilerin kayıt dışı kalmaması amacıyla başlatmış olduğu 'Erken Uyarı ve Takip Sistemi' ile ilgili açıklamalarda bulundu.
Bingöl'deki eğitim çalışmaları ile ilgili TRT GAP Diyarbakır Radyosunun "Yöremizden" program sunucusu Aslı HOCAOĞLU'nun İlimizin eğitimi ile ilgili sorularını yanıtlayan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Halil Yücel Bingöl'de kayıt dışı öğrencilerin tespit edilerek eğitime kazandırması yönünde yürütülen çalışmalar hakkında bilgi verdi.
İl Milli Eğitim Müdürümüz Halil Yücel, TRT GAP Diyarbakır Radyosu'nun konuğu oldu. Yapımcılığını Aslı HOCAOĞLU'nun yaptığı; "Yöremizden" programına canlı yayında bağlanarak Bingöl'de devam eden projeler hakkında bilgi verdi.
Aslı Hocaoğlu'nun sorularını yanıtlayan İl Milli Eğitim Müdürümüz Sayın Halil Yücel: Her ülkenin en önemli sermayesi olan beşeri sermayenin niteliğini artırmak için kullanılan en önemli enstrümanı eğitimdir diyen Yücel, bu kapsamda dünya genelindeki tüm ülkelerin eğitim çağı nüfusunu eğitimle buluşturmak için çok ciddi projeler yaptığını, Ülkemizin de bu konuda son yirmi yılda büyük bir atılım kaydettiğimizi belirtmek istiyorum.
Cumhuriyet tarihinde ilk defa eğitimin tüm kademelerinde okullaşma oranları yüzde 95'lerin üzerinde. Sadece ilkokul değil; okul öncesi, ortaokul ve lisedeki tüm okullaşma oranları yüzde 95'in üzerine çıktı. Bu, büyük bir başarı hikâyesi çünkü bu, sadece derslikler, okullar yapmakla başarılabilecek bir şey değil. Arka planda çok ciddi sosyal yardımlar var. Şartlı eğitim yardımından ücretsiz taşımalı eğitime, ücretsiz ders kitaplarından öğretim materyallerine ücretsiz erişme, burslardan ücretsiz yemek hizmetlerine özellikle dezavantajlı kesimleri ve kız çocuklarını eğitimle buluşturmak için çok ciddi sosyal politikalar uygulandı."
Yücel, öğrencilerimizi sistemin içinde tutma ile ilgili çalışmalara ağırlık vereceğiz"
Özellikle ortaöğretimde okullaşma oranlarına ilişkin pilot proje uygulanıyor, "2021'de ortaöğretimdeki okullaşma oranı yüzde 90'dı. Bakanlığımızın başlatmış olduğu Erken uyarı sistemi ve özellikle kayıt dışı öğrencilerin eğitim sistemine dâhil olmasıyla ilgili çağrı merkezini de devreye alarak bir yıl gibi kısa sürede yüzde 90 oranı yüzde 95'e çıktı. Bu konuda geliştirilen pilot uygulamayı eğitimin tüm kademelerine yaygınlaştıracağız. Birinci önceliğimiz; ilkokul, ortaokul ve lisede kayıt dışı olanları eğitim sistemine dâhil etme ile ilgili çalışmamız. Bir de mevcut eğitim sistemine devam ederken bir şekilde okul terk riski olan potansiyel öğrencileri de belirledikten sonra rehberlik ve psikolojik danışmanlık hizmetleri ile sistemin içinde tutma ile ilgili çalışmalara ağırlık vereceğiz.
Eğitim sisteminde kayıtlı ancak devamsızlık riski bulunan öğrenciler için erken uyarı sistemine ilişkin olarak "Erken uyarı sistemi, Millî Eğitim Bakanlığımız bilişim sistemlerinde bulunan veriler kullanılarak devamsızlık ve okul terki riski bulunan öğrencilerin önceden tespit edilmesine yönelik geliştirilen yapay zekâ destekli bir yazılım.
"Tek tek ailelere ulaşarak eğitimin içerisine dâhil etmeye çalışıyoruz"
"İlkokul ve ortaokuldaki kayıt dışı öğrenci sayısı çok az. Gelinen nokta, ilkokul ve ortaokulda yüzde 100'e yakın okullaşma oranını yakaladığımızı gösteriyor ama bizim için tek bir öğrencinin bile sistemin dışında kalması kayıptır. Biz öğrenciye, vatandaşımıza oran olarak bakmıyoruz. Biz tek bir öğrencinin, tek bir ailenin sorununu çözmek için tüm imkânlarımızı seferber ediyoruz. Dolayısıyla 2023 yılındaki hedefimiz, öğrenci olması gereken ancak kayıt dışında bulunan öğrencilerimizi okulla buluşturmak."
Gençlere tek tek ulaşarak koşullarına uygun okullaşma seçeneklerinden faydalanmalarını sağlayacağız; MERNİS kayıt sistemini çok aktif bir şekilde kullanarak, tek tek ailelere ulaşarak eğitimin içerisine dâhil etmeye çalışacağız. Bunun bir süreç olduğunu ve kararlı şekilde bu süreci yürütüyoruz diyen Yücel, yürüttüğümüz çalışmalarla Ortaöğretimde okul terki yaşayan 36 öğrencimiz tespit edilmiş ve bu 36 öğrencimizden 20'sini eğitim sistemine dahil edilmiştir.
Yücel, Program yapımcısı Sayın Aslı HOCAOĞLU'na teşekkür ederek konuşmasını sonlandırdı.