15 Temmuz Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesinde Anadolu Mektebi Yazar Okumaları kapsamında öğrenciler 2. aşama olan Cengiz Aytmatov külliyatını tamamladı. Yazar Cengiz Aytmatov okumalarını tamamlayan öğrenciler okul paneline katıldı.
Panele katılan öğrencilerin isimleri ve değerlendirme yazılarını sundukları temalar şöyle oldu.
Panel başkanlığını Ömer Faruk Keskin yaptı. Panelde Ömer Eymen İşgör, Yusuf Emre Çeçen, Esat Tekin, Furkan Özçelik ve Enes Mirza Bayram panelist olarak yer aldı. Panelistlerin işlediği temalar şu şekilde oldu. Panelistlerden Ömer Eymen İşgör 'Aytmatov'un Hayatı ve Edebi Kişiliği', Yusuf Emre Çeçen 'Aytmatov'un Eserlerinde Savaşın Etkileri ve Toplumsal Yansımaları', Esat Tekin 'Aytmatov'un Eserlerinde Mitolojik Öğeler', Furkan Özçelik 'Aytmatov'un Eserlerinde Politik Tutumu' ve Enes Mirza Bayram 'Aytmatov'un Eserlerinde Baba Olgusu' temalarıyla başarılı bir panel gerçekleştirdiler.
Okul Müdürü Nihat Korlaelçi programı hazırlayan ve Anadolu Mektebi İl Koordinatörü de olan Türk Dili ve Edebiyatı Öğretmeni Gurbet Atılgan'ı ve okumalarını tamamlayan 32 öğrenci ile panelistleri tebrik ederek başarılarının devamını diledi. Okulun kurumsal sosyal medya hesabından yapılan paylaşımda şu ifadelere yer verildi: "Ne diyordu Aytmatov: Gerçek mutluluk, yavaş yavaş, azar azar gelir ve bu bizim hayata bakış açımızla, çevremizle, çevremizdekilere karşı davranışımızla doğrudan doğruya ilgili ve orantılıdır. Mutluluk, birbirini tamamlayan ufak tefek şeylerin birikmesinden doğuyor. Kitapla kalın."
Lise öğrencilerine yönelik olarak yürütülen Anadolu Mektebi Yazar Okumaları faaliyeti; milli ve manevi değerlerimize sahip çıkan, Türk kültür ve medeniyetinin gelişmesine katkı sunmuş yazarların tüm eserlerinin ve yazar hakkında yazılmış seçkin eserlerin okumasını, okunan her eser hakkında değerlendirme yazısı yazılmasını, eserlerin en az yarısı okunduktan sonra bir konu seçilmesini, seçilen konuda bir konuşma metni hazırlanmasını, düzenlenen panel programlarında hazırlanan metnin sunulmasını amaçlayan bir yazar okuma faaliyetidir. Gönüllü öğrenci gruplarının okuma süreçlerini aynı okuldan danışman öğretmenler takip etmektedir.