AKRANIMLA ÖĞRENİYORUM

TBMM Vakfı Bingöl Fen Lisesi 10. sınıf öğrencileriyle 15 Temmuz Milli İrade Anadolu İmam Hatip Lisesi 10. Sınıf öğrencilerinin katılımı ile soru çözüm saati uygulanmaktadır. Bu soru çözüm saatinde sadece matematik dersi ile ilgili sorular çözülmektedir. Matematik dersinin tercih edilmesinin nedeni; öğrenimin güç olması ve girecekleri ÖSYM sınavlarında matematik dersinde sorulan soru sayısının ve puan hesaplamasında dersin ağırlığının fazla olmasıdır.

Bu uygulamayla öğrencilerin matematik dersinde öğrenme düzeylerinin ne derecede olduğunun farkında olmalarını, akranlar arasında bilgi paylaşımını sağlama, eksiklerini giderme, farklı soru tarzlarını görme ve çözümlerini öğrenme ile rekabet ortamını oluşturma amacıyla yapılmaktadır.  Ayrıca; Matematik dersinde öğrencilerinin düzenli ders çalışmalarını sağlamak, motivasyonlarını artırmak, bilgi ve pratik eksiklerini giderme konusunda birbirlerine destek olmaları için ortam oluşturmaktır. Bu uygulamada öğrenciler küçük gruplara ayrılmaktadır. Öğrenciler; matematik dersinde işlenen ünitelerden sorumlu tutulmaktadır. Soru çözüm saatinde bir araya gelen bu gruplar daha önce belirlenen ünitelerden hazırladıkları soruları birbirlerine sormaktadır. Karşı grupta olan öğrenciler; soruyu çözemedikleri durumlarda soruyu soran grup sorduğu sorunun cevabını akranlarına anlatmaktadır. Bu şekilde öğrenciler; birbirlerine yardım etmekte ve öğreterek bilgilerini pekiştirmektedir. Öğrenciler; birbirlerine soru sormak için önceden kaynak taramasını yaparak belirlediği soruların hem cevabını öğrenmekte hem de diğer grubun bu soruları görüp çözümünü öğrenmelerini sağlamaktadırlar. Bu etkinlikle akranlar arasında bilgi alış-verişi gerçekleşmektedir.

Bu yöntemle; farklı okul türlerinden gelen öğrenciler arasında öğrenmeyi artıran tatlı bir rekabet ortamının oluştuğu gözlemlenmiştir. Öğrencilerin bilgi düzeylerinin birbirine yakın bir seviyede olmaları öğrenciler arasında bilgi paylaşımını kolaylaştırdığı görülmüştür. Ayrıca öğrencilerin akranlarıyla bir araya gelmeleri sosyal yönünden de gelişimleri açısından olumlu katkı sağlamaktadır.



  • Fevzi ERCE  MERKEZ - Türkiye Büyük Millet Meclisi Vakfı Bingöl Fen Lisesi
    25.12.2019    130      Beğen  21    


  • Yaşar Koçak (Rize Milli Eğitim Müdürü)   12.02.2020  
    Başarılar dilerim.. Akran öğrenmesi verimli geçmiş. Tebrikler....